Informacje o projekcie
Zadanie polega na przeprowadzeniu internetowej symulacji biznesu z wykorzystaniem Innowacyjnego narzędzia REVAS, polegającego na symulacji on-line związanej z prowadzeniem firmy. Beneficjenci zadania – młodzież i dorośli w wieku 15-25 lat wezmą udział w symulacji internetowej, a także będą mieli możliwość zapoznanie się z działalnością gospodarczą poprzez odwiedzenie realnego zakładu, który prosperuje na rynku. Dzięki temu będą mogli skonfrontować wirtualne przedsiębiorstwo z doświadczeniem realnego przedsiębiorcy. Ponadto w ramach zadania, skorzystać mogę z poradnictwa doradcy zawodowego, który udzielać im będzie wskazówek co do prowadzenia własnej firmy.
Grupa docelowa
Grupa docelowa to młodzież – mieszkańcy powiatu goleniowskiego, uczęszczająca do szkół ponadpodstawowych oraz osoby do 25 roku, nie pracujące. Dotarcie do beneficjentów projektu odbywać się będzie za pomocą różnych kanałów komunikacji, zarówno tych standardowych, bezpośrednich jak i on-line. Sposobem dotarcia do osób w wieku 15-25 lat to kampania internetowa z wykorzystaniem lokalnych mediów – kampania z wykorzystaniem facebooka, instagrama, stron internetowych oraz przekazanie informacji o projekcie za pomocą internetowych serwisów informacyjnych. Utworzona zostanie strona internetowa projektu (podstrona na www.cam.org.pl) o proponowanych działaniach skierowanych do beneficjentów którzy na bieżąco będą informowani o możliwości skorzystania z poradnictwa i podejmowanych działaniach aktywizujących.
Planowane działania w ramach realizowanego zadania
1. Warsztaty REVAS dla 15 osób – Symulacja prowadzenia działalności gospodarczej stanowi narzędzie edukacyjne służące do prowadzenia zajęć o tematyce przedsiębiorczej. Kształtuje postawy przedsiębiorcze oraz umiejętności w zakresie współpracy w grupie, kreatywności, innowacyjności, rozwiązywania problemów, optymalizowania decyzji u uczniów, czyli osób. W rezultacie udział w grze sprzyja zwiększaniu zainteresowania wśród graczy prowadzeniem własnego biznesu oraz zwiększa zainteresowania uczniów prowadzeniem własnej działalności gospodarczej w przyszłości, poprzez poprawę umiejętności w zakresie planowania i zarządzania biznesem. Zakłada się, że poprzez grę symulacyjną odzwierciedlającą rzeczywiste warunki funkcjonowania biznesu, umożliwiającą uczestnikom podejmowanie decyzji, nabędą oni umiejętności zarządzania firmą. Gra odbywa się w formę online, w której rozgrywka opiera się na uproszczonej symulacji zakładania i prowadzenia przedsiębiorstwa, a gracze, działający w zespołach, wcielają się w zarządy tych przedsiębiorstw i podejmują decyzje oraz działania związane z prowadzeniem wirtualnej firmy, podobnych do tych w rzeczywistości. Symulacja oferuje 19 rodzajów branż do wyboru. Gra jest oparta na polskich realiach rynkowych, a tworzone przez graczy firmy nie mogą bazować na abstrakcyjnych usługach/produktach/towarach. Gra ma charakter zespołowy i uwzględnia możliwość przypisania konkretnych ról każdemu z graczy – takich jak np. prezes, dyrektor produktu/technologii, dyrektor ds. finansowych, dyrektor ds. logistyki, dyrektor ds. kadr. Każdy gracz rejestruje się w rozgrywce za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Gra oferuje możliwość komunikacji między graczami w trakcie rozgrywki dzięki wbudowanemu komunikatorowi. Działania i efekty uzyskane przez graczy podlegają ocenie wielokryterialnej zawierającej min. 2 elementy ekonomiczne oraz 2 elementy społeczne. Zakres decyzji, jakie mogą podejmować gracze to min: – organizacja firmy (m.in. wybór nazwy, określenie misji i celów strategicznych, organizacja stanowisk w firmie), – tworzenie oferty produktów i/lub usług i/lub towarów zgodnych z profilem przedsiębiorstwa w wybranej branży, – zatrudnienie pracowników (w tym polityka w zakresie wynagrodzeń), – zarządzanie infrastrukturą (biura, urządzenia) oraz procesem świadczenia usługi, zaopatrzenie: zakupy materiałów / surowców / komponentów / usług zewnętrznych/towarów – sprzedaż (m.in. ustalanie cen/rabatów), – marketing (marketing tradycyjny, marketing internetowy), – finanse (w tym: możliwość zarządzania finansami przedsiębiorstwa poprzez lokaty, kredyty/pożyczki; uproszczone sprawozdania finansowe), Zajęcia z symulacji biznesowej prowadzi certyfikowany trener.
2. Wizytacja przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą zgodnie z wybraną symulacją biznesową. Planujemy, że uczestnicy warsztatów REVAS po wyborze symulacji będą mogli skonfrontować tą symulację w życiu codziennym by zobaczyć i przekonać się jak na wolnym rynku funkcjonuje przedsiębiorstwo. Planujemy, że spotkanie u przedsiębiorców trwać będzie 3-5 godzin, podczas których młodzi ludzie będą mogli dowiedzieć się jak prowadzić własną firmę, by potem te doświadczenia wykorzystywać w symulacji biznesowej.
3. Spotkania konsultacyjne z doradca zawodowym w celu profesjonalizacji działań w zadaniu. Planujemy wsparcie doradcy zawodowego który będzie świadczył pomoc osobom biorącym udział w zadaniu. Pomoc ta polegać ma w szczególności na doradzaniu jak prowadzić własną działalność, aby osiągnąć zysk.